مطالعات فضای مجازی

کوتاه نوشته هایی درباره مهمترین مسائل و چالش های فضای مجازی

مطالعات فضای مجازی

کوتاه نوشته هایی درباره مهمترین مسائل و چالش های فضای مجازی

گزارش استفاده از تلفن همراه هوشمند در سال 2015 در ایالات متحده

این پست به معرفی و تحلیل گزارش استفاده از تلفن همراه هوشمند در سال 2015 در ایالات متحده اختصاص دارد. این گزارش توسط موسسه تحقیقات پیو منتشر شده و در سایت این موسسه قابل دسترسی است.

داده هایی که در این گزارش مورد تحلیل قرار گرفته اند از دو نظرسنجی که در نوامبر 2014 انجام گرفته به اضافه تحقیق پیمایشی در مورد نقش تلفن همراه هوشمند در زندگی کاربران که در بین 2188 نفر از دارندگان تلفن همراه هوشمند توسط موسسه پیو در اکتبر 2014 انجام شده، بدست آمده است.

این تحقیق نشان می دهد که حدود دو سوم از مردم آمریکا صاحب تلفن همراه هوشمند  هستند و حدود 19 درصد آنها در درجات مختلف به تلفن همراه هوشمند  خود برای آنلاین شدن و ارتباط با دیگران تکیه می کنند. نتایج این پژوهش نشان می دهد که 7 درصد از آمریکایی ها بشدت به تلفن همراه هوشمند خود برای آنلاین شدن وابسته اند. این درحالیست که 7 درصد از مردم آمریکا از وسایل سنتی مانند کامپیوتر و مودم و ... بی بهره اند اما در عین حال از تلفن همراه هوشمند برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند.

همچنین 48 درصد از آمریکایی ها عنوان کرده اند که مجبور شده اند بنا به دلایل مختلف در زمانهای متفاوت اتصال گوشی خود به اینترنت را قطع کنند. علاوه بر این بیش از نیمی از آمریکایی ها از تلفن همراه هوشمند برای گرفتن اطلاعات در مورد سلامت و همچنین انجام کارهای بانکی استفاده می کنند. همچنین 68 درصد مردم آمریکا بطور معمول از تلفن همراه هوشمند برای اطلاع از آخرین اخبار بهره می برند در حالیکه 33 درصد آنها این را تنها راه با خبر شدن از اخبار عنوان کرده اند.


More than Half of Smartphone Owners Have Used Their Phone to get Health Information, do Online Banking

اغلب کاربران آمریکایی، تلفن همراه هوشمند را وسیله ای رهایی بخش، کمک کننده  معمولا با ارزش می دانند اما عنوان می کنند که این وسیله همواره ضروری نیست.


Despite Clear Benefits, 54% of Smartphone Owners Say Their Phone is “Not Always Needed”—but 46% Say it is Something They “Couldn’t Live Without”

در مورد کاربرد تلفن همراه هوشمند نیز این تحقیق نشان می دهد که 97 درصد دارندگان تلفن همراه هوشمند در آمریکا از آن برای ارسال پیام استفاده کرده اند. پس از این اتصال به اینترنت، تماس صوتی و تصویری، ای میل، سایت های شبکه اجتماعی، تماشای ویدئو و گوش دادن به موسیقی در رده های بعدی قرار گرفته اند.


Some Features are Popular With a Broad Spectrum of Smartphone Owners; Social Networking, Watching Video, and Music/Podcasts are Especially Popular Among Young Users

همچنین این تحقیق نشان می دهد که استفاده کنندگان جوان بیشتر از تلفن همراه هوشمند برای گریز از خستگی، اجتناب از مواجهه با دیگران و قتن به جایی دیگر بهره می برند.


Younger Users More Likely to Use Their Phone for Preventing Boredom, Avoiding Others, Getting Somewhere

این تحقیق اهمیت روزافزون تلفن همراه هوشمند را نشان می دهد، استفاده های متفاوت از این وسیله ازوم توجه بیشتر به آن را خاطر نشان می سازد و همچنین به یاد ما می آورد که جای چنین تحقیقاتی در کشور ما خالیست. علاوه بر این، استفاده شدید از این وسیله ابعاد و آثار اجتماعی و روانی مختلفی دارد که در پست های بعد به تحقیقاتی که در مورد آنها انجام شده است خواهم پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.