مطالعات فضای مجازی

کوتاه نوشته هایی درباره مهمترین مسائل و چالش های فضای مجازی

مطالعات فضای مجازی

کوتاه نوشته هایی درباره مهمترین مسائل و چالش های فضای مجازی

گزارش جمعیت شناختی کاربران رسانه های اجتماعی در سال 2012

 

 

 

در این پست گزارش جمعیت شناختی کاربران رسانه های اجتماعی در سال 2012 را که توسط مرکز تحقیقات پیو در ایالات متحده انجام شده ارائه می کنم. این گزارش توسط  Maeve Duggan و  Joanna Brenner ارائه شده است. آنها در این گزارش اعلام می کنند که جوانان بیشتر از دیگران به استفاده از رسانه های اجتماعی اصلی تمایل دارند. همچنین این تحقیق نشان داد که کاربران اینترنت که زیر 50 سال سن دارند به استفاده از همه انواع سایت های شبکه اجتماعی علاقه دارند در حالیکه زنان بیشتر از مردان به حضور در این سایت ها علاقمندند. افراد ساکن در مناطق شهری نیز بیشتر از کاربران مناطق رستایی به استفاده از این سایت ها علاقه دارند.

The landscape of social media users



این گزارش همچنین نشان می دهد که تعداد کاربران توئیتر از نومابر 2010 تا زمان انجام تحقیق دوبرابر شده است. در واقع 16 درصد کاربران اینترنت از توئیتر استفاده می کنند. افراد زیر 50 سال یا آنهایی که بین 18 تا 29 سال سن دارند بیشتر احتمال دارد که از توئیتر استفاده کنند. همچنین کاربران اینترنتی که در مناطق شهری زندگی می کنند بطور معناداری بیشتر از دیگر کاربران در توئیتر حضور دارند.


Twitter user demographics

پینترست هم 15 درصد از کاربران اینترنت را جذب خود کرده است. سفید پوست ها، جوانان، تحصیلکرده ها، افراد با درامد بالا و زنان بیشتر تمایل به استفاده از این سایت دارند. پینترست بیشتر در بین افراد با رده سنی 18-29 و 30-49 محبوب است. زنان 5 برابر مردان علاقه به حضور در این سایت دارند که بیشترین تفاوت بر مبنای جنسیت در حوزه این سایت هاست.


Pinterest user demographics

اینستاگرام هم 13 درصد از کاربران اینتر را در آن زمان به خود جذب کرده بود. زنان نیز بیشتر از مردان به حضور در این سایت علاقه داشتند.

Instagram user demographics


اما فیسبوک پربازدیدکننده ترین سایت شبکه اجتماعی بود که حدود دو سوم کاربران بزرگسال اینترنت عضو آن بودند. زنان بیشتر از مردان علاقه به استفاده از این سایت داشتند و فیسبوک عمدتا در بین جوانان محبوبیت داشت.


Facebook user demographics

نکته جالب در این گزارش توجه به تفاوت های جمعیتی مختلف در استفاده از سایت های شبکه اجتماعی است. همچنین برخی سایت ها مانند پینترست در ایران کاربر کمتری دارند که دلایل آن می تواند موضوعی برای تحقیقات داخلی باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.